2013-10-17

„Nebūk grybas 2013“

GRYBO emblema2„Nebūk grybas 2013“- taip vadinasi Marijampolės krašto skautų sueiga, kuri jau daugiau kaip dešimtmetį vykdoma Kazlų Rūdoje. Organizatoriai- Marijampolės moksleivių kūrybos centro skautai, kuriems svariai padėjo Kazlų Rūdos skautų draugovės.Šiais metai turėjome  pagalbą-programos reikmėms gavome lėšų iš  Marijamplės jaunimo užimtumo programos, kurią vykdome drauge su  Vilkaviškio vyskupijos jaunimo centru.

Ne vienas Marijampolės skautas savo skautavimą pradėjo šioje dvi dienas vykstančioje mokomojoje sueigoje.Pirmieji skautai, prieš dešimtmetį inicijavę šį skautišką renginį, jau baigę mokslus, sukūrę šeimas, o jų pėdomis sekantys  vėl ir vėl mina Kazlų Rūdos miškų takus.Šiais metai  į Kazlų Rūda atvyko netoli pusantro šimto skautų iš Marijampolės mokyklų, Griškabūdžio, Igliškėlių, Kalvarijos, Veiverių, Skriaudžių,  gausus būrys kazlūrūdiečių, turėjome ir  svečių – jaunimo organizacijos „Sniego gniūžtė“ atstovų. Visi jaukiai sutilpo ir įsikūrė Kazlų Rūdos specialiojoje mokykloje.

„Nebūk grybas“ galima perfrazuoti į sąvoką  „bebūk ištęžęs, nebūk abejingas, nebūk vangus“.

Viso šito ir yra mokoma šioje sueigoje, kurios programa yra oientuota jaunesniems skautams ir naujokams, daugelis kurių žengia pirmus žingsnius skautavime.  Labai svarbu vaikus „užkabinti“, sudominti, tačiau tai neturi būti tik pramoga. Programos metu, naudojant skautiškos veikos metodus,  vaikai  buvo ne  tik supažindinami su skautavimo pagrindais- priesakais, sruktūra, uniformos reikalavimais, mokėsi žaidimų ir dainų, bet ir buvo ugdomi pagarbos savo aplinkoje, savarankiškumo, mokėsi bendrauti ir bendradarbiauti, priimti srendimus, imtis iniciatyvos ir atsakomybės.Labiau patyrę skautai-jau sueigos vadovai. Daugelis iš jų patys prieš kelis metus buvo naujokų gretose,o štai jau vadovavo skilčiai, vedė mokymus, vadovavo žygio grupei, buvo mokomųjų punktų vadovai, kur perdavė savo žnias būsimiems skautų lyderiams ir vedliams.

Programos „vinis“ – žygis. Mums labai pasisekė, kad Kazlų Rūdoje prieš kelias savaites buvo atidarytas naujas „Gamtos takas“ ir mes vieni iš pirmųjų juo perėjome, džiaugdamiesi tomis staigmenomis, kurias radome take.O dar pridėjome savo skautiškų  užduočių ir pamokėlių, o dar ir oras pasitaikė rudeniškai nuostabus- žygis pavyko su kaupu.Laimingi ir pavargę grįžome namo. Reikės dar kelių dienų, kol „susivirškins“ įspūdžiai ir pojūčiai ir kada pasąmonė pradės kuždėti: „jau kitais metai „grybe“ tai aš…“